السيلفيوم هو نبات برّي انقرض منذ زمن، كان يستخدم بكثافة للعلاج في قورينا – مدينة شحّات – في العهد الإغريقي.

مشروع سيلفيوم هو مشروع تطوعي بدأ  كمدوّنة هدفها علاج المجتمع عن طريق نشر الوعي فيما يتعلّق بحقوق المرأة و العدالة بينها و بين الرجل علميّا و عمليّا.

مرادنا هو تغيير نظرة المجتمع إلى المرأة، نهدف إلى أن نحقّق ذلك عبر مشاركات الجميع من خلال طرح وجهات نظرهم إلى روايتهم قصص نجاح أو كفاح حقيقيّة مرّت بها نساء من كافّة أنحاء العالم و ليبيا على وجه الخصوص.

الفريق المؤسّس لـسيلفيوم ليبيّون المولد

نسكن وندرس ونشتغل داخل ليبيا

أطلقنا فكرة مشروع سيلفيوم عند اكتفائنا بالعديد من الأفكار السطحيّة و الطبقيّة الثابتة في عقليّات العديد من أبناء الشعب الليبي.

نأمل أن نشعل شرارة أمل في كل من فقدت الطموح في الوصول إلى أحلامها و أهدافها، و نكون سبباّ في ارتقاء بلدنا الحبيب للأفضل.

 

Silphium was a plant that was used in Cyrene ( Shahat ) as a medicine . Project Silphium, on the other hand, heals through lots of rants, views and opinions of Libyan women with real-life stories and struggles, aiming to reach out to women all over Libya.
We are Libyans. we know struggle and we want our voices to be heard.

We started this project to give women a platform, educate the people about equality between genders and to shed light on Libyan women problems, struggles and inspiring stories through lots of rants, reviews and articles of real women and men from all Libya.

We ended up creating a digital space that allowed Libyan women to speak and share their stories on their own terms. We continue to serve our community and the network of activists that volunteer with us throughout Libya.

Our approach may be unconventional and non-traditional.

Maybe that is a good thing? 

Want to hear more?

Drop us a line at Projectsilphium@gmail.com 

or tweet us at @psilphium